dagen

Longerade Sylvin idag (igen), fast denna gången med tömkörnings gjorden (bild finns i tidigare inlägg). Först sprang jag typ runt efter han i typ 1 timma för att ens få lägga på gjorden, men insåg sedan att det var dags att byta teknik.. Så jag hämtade longerlinan och spände fast han och la sedan på gjorden med en hand. Duktig var han! Sedan var det nemasproblemas- ingen bockning eller ngt! Longerade han i båda varven, skritt och trav. :)
 
Blev bara ett litet bocksprång när jag skulle försöka spänna upp gjorden igen, men det var nästan "bra" för då fick jag upp den. :P

 Sen har jag även upptäckt efter en månad i min ägo att Sylvin är den största skitgrisen någonsin!! Borstade han grundligt i morse, när jag började var han helt grå av lera så det tog en stund... Sedan efter att jag longerat han rullade han sig igen - helt OK. Så var jag ute och gav alla hästar vatten för en stund sen och då rullade han sig igen.. I DEN UPPTRAMPADE LERAN!! :'(

 Efter jag hade gett hästarna vatten ropade min lillebror Loke på mig och titta vad han hade hittat -->



Två små larver! :) Han tyckte att de var jätte äckliga och läskiga obsv. att han är 6.. :)

//Felicia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0