GårDagen.

Ska börja med att rapportera gårdagen, innan jag påbörjar denna sagens sysslor. :)

För det första så var det fullt upp med bara hästar nästan nonstop 10-18 förutom lunch vid 15 till 15.30.
 I förrgår så åskade det när jag kom hem efter att ha spanat in den nya fölungen därför kom det inte upp några bilder på den då, men det kommer nu.



Bilderna blev väldigt gula.. :/



Han är föv. JÄTTE LIK Frenja (moster) :) Fasten han är rödskäck istället för bleksvart skäck..



Frenjas syster Runn och lillskrutten <3 Söt eller vad?! ;)

Sen igår började det med att jag följde med grannen och hennes kompis till skogen. Vid ett ställe brukar det alltid bli breda vattenpölar på stigen när det har regnat. Så vi byggde upp två teräng hinder vid dom, ett framför första pölen, och ett mitt i den andra. De låg på ca. 60cm som högst.
  Den lilla ponnyn hoppade jätte bra och han tyckte verkligen att det var skoj! Fasten mitt vita linne fick inte lika fina bruna fläckar på sig.. haha, det skvätte rätt bra som sagt, men vill man ha bra filmer får man vara framme med kameran.. Kanske lägger upp en film?

 Sedan drog jag, grannen och hennes kompis ner till paddocken där vi trimmade dressyren -  byten, mjukgörande, tempoväxlingar mm. Fönix gick jätte bra, skönt! Fast jag hade satt på han boots med lite tyngd i bak, för nu när han har varit halt blir han försiktig med bakbenen. Nästan lite briljerande.. Om man då sätter på boots med lite tyngd i tycker hästarna oftast att det kan vara lite obehagligt och lyfter mer på benen. På så sätt känner han ju också att det inte gör ont längre.



Efter jag hade svampat av han betade han lite i kanten påväg tillbaka till hagen..



Han var inte den enda som blev varm efter ridturen.. :)

Sen är de flesta hästar ganska lätta att förutse vad de gör när de kommer ut i hagen igen efter ett svettigt pass, så det var bara att hala fram kameran.. ;) Ganska dåligt zoomade bilder tyvärr, men men..





Efter ridturen med den lille pojken, tog jag ut den stora på promenad och han var jätte duktig, stressade inte upp sig och lyssnade bra.
 Mamma kom även hem med en "goodie bag" från Granngården igår med, så jag invigde även lite nya produkter.



fr. v. Impregnerings spray till Sylvins utetäcke, Klippolja till klippmaskinen, hovolja till Sylvins sprickor. Ligger även två saltstenar i påsen och spån ute vid boxarna som ska packas in nu. :)

Fick ett infall igårkväll och drog till varberg därför blev det inget bloggande. :/

 //Felicia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0