kloka ord..

Jag läser väldigt mycket böcker och den senaste jag fick lagt händerna på är "Mannan som kunde tala med hästar". Jag har sett filmen, och den är ju jätte bra fast sorglig.. och än så länge är boken så mycket bättre! (:

Jag tog ett utdrag från s.104 som verkligen är värt att tänka på när man håller på med hästar:

"Det är som att bjuda upp en kvinna till dans" - "Om man inte har något självförtroende och är rädd att hon ska tacka nej, då smyger man sig fram med blicken ner mot stövlarna, och då kan man hoppa opp och sätta sig på att hon kommer att tacka nej. Det är klart, då kan man försöka grabba tag i henne och tvinga henne runt golvet, men ingen av er kommer att få någon större glädje av det." -  "Att dansa och rida är samma sak, det handlar om förtroende och samtycke. Man har gripit tag i varandra. Mannen leder, men han släpar henne inte med, han försöker skapa en känsla och hon uppfattar den och följer honom. Man är i harmoni och följer varandras rytm, bara följer känslan".

Det är vad varje ryttare ska försöka uppnå med sin häst, att arbeta med den och finna harmoni och balans mellan varandra. Att kunna känna tillit är också väldigt viktigt, särskilt om man vill komma någon vart.

uteritt barbacka

Jag och Fönix ute barbacka <3

// Tänk hur du vill ha det och försök handla därefter (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0