Godkväll! :D

Hej igen! :) Skolan har börjat igen, jag pendlar ju och det är sena dagar, en del dagar tar jag tåget hem som går 18:42! Är hemma vid halv 8 och ska då ut med en häst någon timma, så ni får ha lite överseende med uppdateringen.. :)

I skolan så tränade jag hoppning för Nina Sturesson - Svante Johanssons sambo! :O Det gick rätt bra . . . Så henne kommer jag alltså träna för 1 dag i veckan numera, kul kul!

Igår fick jag på Sylvin ett fleece täcke, han var hur cool som helst! (gilla!) Kunde ju absolut inte få på ngt liknande för nästan 2 (!) månader sen.



Och idag fick jag på han det jätte läskiga gröna med röda kantband - regntäcket!
 Vi gick våran första promenad på en ny skogs stig (ny för han) och träffade på två ryttare som vi slog följe med, han var jätte trygg och lugn! <3
 Imorgon ska vi gå med sadel! ;)



Som ni ser så ville han ju inte gå upp i vikt heller fastän han hade nästan fri tillgång till analyserat hö med bra värden, men jag var på en Krafft föreläsning som tipsade om att ge han Krafft Grov 125, mycket energi och protein men ingen havre eller dylikt som stiger han åt huvudet. Utan bara muskel och fett bildande. Vi fick även köpt extra strå Lusern.



Smaskigt! :D <3

Nu ska jag ut och kvällsfodra sen är det dags för sängen - med en bok :)
 tåget går 07:13 varje morgon.......

Godnatt! //Felicia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0