Hoppträning

Idag var det hoppträning som vanligt för Nina Sturesson. Första gången jag hoppade Conquest sen tävlingen den 10.e och vår första hoppträning ute för i år! Lite spänt var det allt. Det började bra med ett par avsittningar i de grupperna före mig så jag bestämde mig för att rida med väst. Första gången jag red med väst på lektion på säkert 2-3 år! Har ju annars bara det när jag måste, som vid tävling och när jag satt på Sylvin.

Som jag trodde så var hästen vääldigt pigg men dock landfast. Han var även väldigt stark idag något som han verkligen inte brukar vara.
  Så hoppövningen idag var mest lydnad och att man kunde kontrolera galoppsprången, öka och korta. Något som vi har övat på inne i princip hela vintern. Men det hade Conquest glömmt av. I 4 kombinationen så i princip snubblade vi igenom den första gången. Mellan ett räcke och en oxer skulle det vara 7 galoppsprång, den fick vi nog ta om en 4 gånger för han ville gå på 5 eller 6. Tog inte förhållningarna någonting! Sen när den väl gick igenom så gick vi på 8. x)
 Vi skulle även hoppa ett litet räcke med sockerbitar under på rakstrecka, den hoppade han av ca 2m före, 2m upp i luften och landade 2m bort. Och hindret var kanske 50cm? -.- Knäpp häst.
 Nej men som sagt, det var första utomhus träningen för i år och han var lite pigg och stark i början, men vi avslutade med en mjuk, avslappnad och kontrollerbar häst. :D




Svävnings moment? (;







nej, här överhoppar vi oss inte.. :P


Glad tjej (; <3


Jag kan ibland tycka att det är tråkigt med sånna här övningar eftersom jag gillar höjd och fart. Men sen vet jag att det är ju absolut jätteviktigt att träna sånt här för att ens komma över ett hinder - ännu mer för att komma runt en hel bana! Och idag tycker jag verkligen att det var välbehövligt och gav utdelning! Jag tycker nog att vi behöver träna på lägre höjder så Questen lär sig att han inte behöver överhoppa sig.

//Felicia (jag har inte orkat kontrollera stavningen.. :P)

Kommentarer
Postat av: Tove

Fina bilder :)

2011-04-29 @ 22:34:37
URL: http://tovekarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0