Äntligen<3

Kl8 imorse var jag tillbax på Varbergs ridklubb, denna gången för att sätta igång Conquest! Efter jag hämtat in han ifrån hagen så borstade jag jättelänge, tog god tid på mig och myste massa. Sen innan jag fick sitta upp så fick en av mina lärare longera han i båda varven, alla gångarter. Detta för att Conquest har lite sadeltvång till och från och ingen har ju suttit på honom sedan juni.
Men han skötte sig som en kung och gjorde inte ett enda bockande. När jag suttit upp så provade vi att leda runt han ett varv runt paddocken och han var helt lugn. Efter det så skrittade vi ut ca 25-30 min på hel långa tyglar. Så himla underbart att sitta på hans rygg igen!

Imon ska vi ta en lite längre runda och lägga in lite trav med.









8/8-11

//Felicia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0