dagen

Idag så fick jag börja med att longera Conquest igen, denna gången med lite mer "ta och ge" så han trampade under sig och svängde mer i volten. Efter det satt jag upp och började aktivera hans skritt, som gick mycket fortare att få bärighet i än igår. Sen blev det även trav och lite galopp i paddocken. Jag själv fick jobba jättemycket på min vänsterhand! Den ville gärna falla ner och ge efter för hästens svåra sida, och inte vara stilla för 5öre. Detta förstörde ju för oss båda eftersom det tilläts att han gled ut åt vänster.



Efteråt fick jag longera och rida en ny häst- Jackson. Först när jag satt upp så stenvägrade han att gå frammåt, så jag fick sitta och "lura" honom genom att göra många svängar. Det krävdes mycket skänkel och att vara väldigt konsikvent i ridningen, visa vem som bestämde, eftersom han testade direkt. En mycket rödhårig man! När jag var på med spöt på bogen så började han hoppa med frambenen i protest, men efter lärarens instruktioner att vara stilla i handen och fortsätta vara på med skänklen så släppte det! Han blev hur fin som helst i traven och min hand var helt stilla!! Min ridning kändes så himla bra, och läraren tyckte att det såg super ut och väldigt bra jobbat på den hästen. Kommer nog få rida honom en del fler gånger, riktigt bra att föra över till när jag rider Conquest. Men det är vad de säger - hästarna är det bästa lärarna. Eftersom Jackson tvärstanade om man tog honom knappt i munnen.


En liten rödhårig fransman som gått 1.30-1.40 i Frankrike.

Sen fick jag longera Rambler -e. Robin Z. Också gått 1.30-1.40. Han krävde många, många övergångar för att bli lösgjord och lång.


Rambler

Det är så himla roligt när man lär sig så mycket varje dag! När man kan ha tränarna "för sig själv"! :) Otroligt nyttig och bra.

Sen var det jobb 12.50-20.30. Fullt upp helt enkelt!

Imon är det på det igen!
//Felicia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0