dax igen?

Fullt ös medvetslös, hinner ärligt inte sitta vid datan och så får jag aldrig med mig bildsladden heller.... Men iaf! I söndags så red jag Belinda ute och det gick väl sådär..... Sen skulle jag ridit Riola med men hon hade fått ett hugg i ryggen av någon hag"kamrat" och reagerade när jag tvättade det, så hon fick longeras. Sen jobbade jag 13-20.

Igår så red jag Belinda i ridhuset och började hitta knapparna mer! Hon gick bitvis fram för skänklen, bitvis i form. Men sen så ibland gick musten ur henne och hon "dog". Blev seg som en slempropp.
Sen skrittade jag och travade fram Conquest ute, gjorde lite sidvärtsrörelser mm. Efteråt gick vi in en snabbis i ridhuset och tog galoppen. Han sökte ett jämnt och fint stöd på båda tyglarna och gick kanon bra, trampade under sig. Har nog aldrig gått så bra som igår! Underbar känsla! Sen jobbade jag 15-20.

Idag så red jag först Jackson, ute... Vilket gick käpprätt åt helvete rent ut sagt. Han skulle minsann inte gå där. Stog helt stilla, backade. Jag backade han förbi det "läskiga?", gjorde serpentiner, gjorde one rein stop, skänklade, smackade, spöade..... Han stog helt still!! Sen skulle han inte ens gå hem?!? Och när vi kom in i ridhuset gick han som en klocka! Inte lätt att vara sur då...... :P
Efteråt red jag Conquest ute och det gick såklart bra, och likadant när vi tog galopp inne i ridhuset. Fina, härliga häst!<3 Sen jobbade jag 12.25-20.30 och det var ett helvete.....

Och när jag kom hem så hoppade jag upp på finaste Fönix och bara myste. Tack för att du finns, min finaste vän!<3

Godnatt! //Felicia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0