Fredag

Började med att rida Jackson ihop med mina två lärare ute på ett stooort gräsfält där hästarna fick springa av sig ett par varv, perfekt start på morgonen! Jackson var väldigt pigg och hade helst av allt velat springa så fort som det bara gick, men han tog förhållningarna och jobbade uppåt. Grymt fin känsla!


Söta lilla Jackson!

Efter det red jag en ny häst, Belinda, i paddocken. Började med att longera henne och hon var rätt så bekväm av sig och skulle absolut inte fatta galopp! Tog väl 10 varv innan jag var bestämd nog.. Sen vid uppsittning var lite känslig så jag fick sitta upp utan pall och ha hästen i ett "one rein stop" för att den inte skulla kunna bocka eller dra iväg. Hon var jätteduktig men väldigt seg för skänklen. Efter många övergångar (övergångar är guld värda!) så blev hon dock mycket kvickare och lydigare, Fast höger galoppen var jobbig tyckte hon.


Belinda

Efter det så fick jag rida ytterligar en för mig ny häst, Udonja. Vi började med att skritta fram dem ute och det gick jättebra, fast hon hade rest sig ute tidigare under veckan. Sen gick vi in i paddocken och jobbade. Denna hästen krävde lite och stilla hand och istället mycket skänkel. Den blev jättefin i traven och galoppen i ena varvet men sen kom vi ihop oss och det slutade med att vi bara "tjafsade" så jag och min tränare bytte hästar så hon fick ordning på galoppen.

Då fick jag istället jobba skritt och trav på Riola. En häst som jag har hoppet en gång innan. Den brukar ha en tendens till att bara bli lång och gå som den själv tycker är bekvämt, fast grymt fin och lätt i hoppningen. Den gick bra men krävde lite mer hand än de andra hästarna jag ridit.


Udonja först, Riola sen.

5e hästen för dagen var på den jag trivs bäst på, Conquest såklart! Han fick en ny sadel, en Lippo, som låg jättebra och var superskön. Jag skrittade fram han länge på långa tyglar och bara njöt av att sitta på hans rygg. Sen drog vi till samma fält som på morgonen och kantrade. Så himla härligt att gunga fram på gräset på den fina hästen! Och han var även jättemjuk och lydig, tog minsta förhållning!



Söte!<3

Sista och 6e hästen för dagen var Penty e. Pentagon. En häst som jag red ett par veckor när vi precis hade börjat skolan. Han är jättefin och duktig på att hoppa, men han och jag går inte ihop i dressyren. Även han fick´gå på fältet och träna kondition.


Fina Penty.


Det fanns lite träns att putsa efter dagen...
Tränaren tycket också att mina händer hade blivit hur mycket bättre som helst sen bara början på veckan! Kul. Man ska tänka "tunga armbågar".. sen trillar inte min vänsterhand ner så mycket just nu..

Hemma stretchade jag länge och väl, tog en lååång jättevarm dusch och gick och la mig tidigt. Det var en jätterolig dag. :) Och jag fick betalt för det med.

//Felicia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0