Torsdag

I torsdags så började jag med att rida Jackson på banan. Jobbade med att trampa under sig, sidförflyttningar mm. Han var lika grymt fin som förra gången jag red honom!


Jackson! Brukar tycka om "stora hästar" bäst, men Jackson är bara strax över 160!

Sen red jag Citirus e. Quidam de Revel.
Hade aldrig ridit honom innan och började med att longera honom oss massera loss halsen. Först var han väldigt stel och lång, men efter många, många övergångar i trav blev han mycket mer mjuk och följsam. Sen i galoppen kunde jag bara sitta stilla och "pumpa" fram honom, super härlig blev han! :D



Citirus

Efter Vrk drog jag och en kompis till Börjes, sedan Hööks i kållered och sist Svensk ridsport. Köpte bara 3pack mörkblåa Kingsland sockar.
Efteråt drog vi till Marks ridklubb och så fick jag rida hennes 4a åring, Xena. Det gick sådär kan vi ju säga... Brukar ju inte alls rida unghästar, utan mer sånna som vet vad man begär och lite mer att "jobba med". Sen var min sits helt totalt värdelös och jag gjorde nog bort mig en hel del. Man kan inte alltid ligga på topp....


Xena

Så släng in Café ätande och ca 20 mils körande så har ni min dag!
//Felicia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0