Clear round!

Åkte ju till Kungsbacka ridklubb imorse, vid 08.30 ungefär och var hemma vid 16! Det var jättemånga startande och det droppade in fler och fler hela tiden, lite jobbigt. Jag startde iaf. 80cm och om han var spänd skulle jag starta 80 igen. Men så taggad han var!! Han tyckte det var jättekul och var inte det minsta spänd. :o Fasten jag hade varit lite orolig för att det var infångare vid varje hinder, plank, grindar, blommor och en vattenmatta. Han ägnade knappt hindrerna en blick - stolt! Inte ett enda pet.

Så jag startade 90 med, start nr 5, börjar rida fram och det har blivit massa krångel för de hade skrivit mig bland ponnysarna (jaa... bara 30cm större..) och fick byta och starta som nr 8. Han är kanon fin på framhoppningen, hoppade mig nästan ur stigbyglarna som han tog sats! :)
 Kommer in på banan och informationen om att jag har blivit felskriven har inte nått domaren så hon ber mig att gå upp och startanmäla mig om jag vill hoppa, öh nej! :P Det blir iaf löst och jag får hoppa - och som det gick!! Fy f*n vad nöjd jag är med hästen - och mig själv! Inte ofta det.. ;) Så två clear rounder av två möjliga. :) Hästen fick så mycket beröm och han visste att han hade varit duktig för han busade rejält efteråt. <3


Hästen på plats och resan påbörjad.


Fining står och mumsar (:


Conquest <3<3


Duktig häst!!:D

Bra dag! :D Så himla nöjd.

//Felicia

Kommentarer
Postat av: juq

2011-02-14 @ 14:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0