bus :D

Har haft en "svacka" nu lite i ridningen känner jag, det är inte roligt alltid. Utan jag känner att det har varit så himla mycket, att så fort man sitter upp så ska man bara rida. Sitta rätt och träna rätt, både sig själv och hästen. Jag har börjat rida dressyr barbacka tex. för att träna min egen balans och sen så känner man när hästen går i rätt form mycket enklare, men även också för att komma ifrån vardagen att trimma med dressyrsadel.

Men det är ändå så att jag bara tränar helatiden, det är aldrig bara "kul" att rida, inte ens när man rider ut i skogen, för det blir alltid något man måste träna på, lösgörande, eller stå upp i tvåpunktssits för att få mer benmuskler tex.

Så i onsdags iallafall, så tog jag på mig hjälm och gick ut i hagen, barfota, i hotpants och linne, och satt upp på Fönix utan sadel eller träns. :D


Min ridoutfit ;)


Tyr-fjant <3




Jag diggar hans man starkt asså ;)


Mitt <3










Nu är detta inte att rekomenderas! Jag har redan en blå stortånagel och då hade jag ändå skor, men utan stålhätta (tyrs mamma har jag att tacka..). Vi har ägt Fönix i över 8 år och han är världens snällaste, + inte så hög fallhöjd. ;) Men jag ska inte säga något, för jag har flugit av honom och landat illa så många gånger att jag knappt kan räkna. ;) Jag kommer nog aldrig sluta testa, men jag får också skylla mig själv. Mysigt var det iallfall.

Men dock inget som räknas som säker hästhållning, inte att glömma! (:

Idag kommer det vara lätt att gå ut och rida bara för att jag måste testa de nya grejorna... ;)
//Felicia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0