ridit

Började med att rida Rún.
 Tanken var klättring och kondition, vilket det också blev.
Vi började med att klättra i skogen, och så plockade jag henne lite. Redan då upptäckte jag att det gick inte att ta ihop hästen, alltså när vi gick neråt så satte hon inte under sig ett dugg utan sänkte bara huvudet. Sen går hon naturligt väldigt fort. Så det fick även bli en himla massa halvhalter, tempoäxlingar!! och övergångar. När jag tog tag i henne, både för att korta stegen eller om jag ville få igenom en halvhalt så bet hon bara tag i bettet, blev stenhård i munnen, slängde med huvudet och blev som en ostbåge, allt för att undkomma arbetet. Så det fick även bli massa halter för att hon skulle sluta vara så nedrans hård i munnen.

I galoppen och när vi skrittade av var hon jättefin. Guldstjärna. :)



Heja stolsits!? -.- Vi idag iaf..

Sen red jag min lilla prins, i jämförelse med Rún då. ;) Han som man nästan alltid kan lita på att han sköter sitt jobb, men jädrar vad arg man blir när han helt plötsligt "inte kan någonting".. -.-

Red ihop med grannen, en varierad asfallt/skogs tur. Jättebra gick det. Gjorde lite skänkelvikningar, gick i form och sen massa konditions träning.  Båda hästarna blev rätt svettiga idag.


Så här fin blev Fönix i sin nya luva, satt jättejätte bra! (och handskarna var underbara!! :D)


Fina <3

Sen är Fönix så väldigt imponerad av Tyrs frisyr så han var tvungen att skaffa en likadan! :o

Hahaha :)

Imorgon blir det jobb 11-20 så då blir det sämre uppdatering, men jag kanske kan fixa en tidsinställd bildbomb? :)
//Felicia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0