Sylvin

Sylvin köpte jag ifrån Jönköping den 5 juli 2010. Det var min första egna häst och första storhästen. Innan hade jag ju ridit på Fönix.

Sylvin (SWB) föddes den 29 mars 2001 och var ca 162 i mkh.

E. Columbus xx
U: Så fin (sto fam.5) - ue Arram
Uue. Bonaparte - Utrillo

Sylvin var en mycket speciell häst och det tog ett par månader innan vi lärde känna varandra och började komma någon vart. Han var utb. LB dressyr/ La hoppning, och hade ett fantastiskt steg. Han älskade att visa upp sig, men tyckte inte om främmande människor. Han var en enmans häst.

Får var något av det värsta han visste, de var livsfarliga.

Sylvin fick en hovböld den 19 februari 2011 och fick stå på Slöinge i 5 dagar, sedan fick han boxvila med gips i 6 veckor. När han stod nere på Slöinge fick han även kolik.

1 april fick han bli av med gipset och fick skor med sjukbeslag i stället och fick börja komma ut igen. Vilken glad häst jag hade när han fick komma ut i paddocken första gången på 6 veckor!! :D

Veckan efter den 8 april fick Sylvin kolik igen och efter att Kungsbacka jourhavande distriktsveterinär jobbat med honom i 2 timmar blev vi nerskickade till Slöinge. Sylvin var tyvärr så dålig att vi fick ta bort honom 22.30 den 8 april 2011.

Jag fick 10 månader ihop med denna underbara häst och han lärde mig så mycket. Vår kärlek och vänskap var stark. Han var en helt otrolig häst som jag aldrig kommer att glömma. Han ligger mig mycket varmt om hjärtat.




Ägare: Felicia Nilsson
 Saknar <3
//Felicia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0