...

Blev ingen tävling i helgen tyvärr! Synd, för vi var så himla taggade!! Men det körde ihop sig lite med allt möjligt under lördagen och det kommer fler tävlingar. Förhoppningsvis den 29.e. (:

Men här är några bilder ifrån när vi trimmade i lördags. Jobbade med tempo växlingar och att han skulle vara kvick för skänkeln. Sen skulle jag träna byten också, men det ville han inte alls! Mycket konstigt, för Conquest lärde sig att göra byten för nått år sedan och tycker att det är super kul! Han kan vara riktigt jobbig att träna förvänd galopp på iom. att han gärna med glödje hoppar till och byter! Så det var väldigt märkligt. Men vi fick lite expert hjälp av en kompis och en stund senare gick det igen! (:

Bilder från i lördags:






Söte <3

I måndags red vi dressyr, jobbade med vändning för framdelen, vilket han blev jätte smidig av, och sen ryggning. Det tyckte han inte var riktigt lika kul, utan försökte "maska" sig lite genom att krypa ihop och slingra sig. Men min dressyr tränare sa att jag skulle ta ledande tygeltag åt det hållet han slingrade sig åt och det hjälpte.

På söndag kväll var jag iväg med Fönix till ridhuset btw! Vi trimmade väldigt mycket i trav. Han fick gå på tygeln på volter, serpentiner, 8or och tempoväxlingar. Han var riktigt fin i slutet! :D

Igår hopptränade jag och Questen för en Holländs gästtränare! Mer info och bilder om det kommer sen! :D

//Felicia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0