forts..

Fortsätter med dagens ridning då.. :P

Vi började, typ 5 min efter uppsittning, med att möta en ÄLG! Visst har jag väl sett älgar förr - vi bor ju i skogen. -.- Men aldrig stått 5m ifrån, öga mot öga och glott på en. :O Blev helt paff och han typ inte reagera innan älgen tog sats, men som tur var så vände den och sprang åt andra hållet. Vad 17 hade jag gjort om den ville "attackerat"?
Jaja, som tur var så gjorde den inte det. Sen iaf. så kom vi 1km bort tills vi stötte på ett staket som var livsfarligt! Hon skulle bara inte gå förbi det! Suck. Så jag satt av och fick henne att undersöka staketet för att se själv att det inte var farligt, men hon slutade inte dumma sig. Och när vi håller på så kommer det en stor traktor som ska köra om, då fick jag känna på att den hästen Inte är trafik säker. Tur att jag redan hade hoppat av. :P För hon flög i luften och försökte slita sig.



Kliar sig <3

Riktigt trött var jag på henne idag, men vi tar nya tag imorgon. Hoppas även att det inte ösregnar imorgon med, det är väääldigt jobbigt att hitta någon lust att rida ut när det vräker ner, som det gjorde idag.

Hade tagit in Fönix samtidigt som Rún men orkade helt ärligt inte att rida han idag, så det blev bara en rykt och sen ut i hagen igen. Han skulle ju vilat imorgon egentligen, men då fick han göra det idag istället.

Nu ska jag se på Världscup finalen på Eurosport! :D
//Felicia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0