Hoppträning 10/5

För det första var jag lite orolig för att han skulle vara halt dagen efter, men det var han inte. Skönt det.
 Vi började med att göra massor av tempoväxlingar på volt, ökad trav - lättridning, minskad trav - sitta ner. Och blandat i galopp. Han gick jättebra! Tog stadigt och jämnt stöd i båda tyglarna och jobbade mycket under sig. Var väldigt nöjd.

Sen gick själva hoppövningen ut mycket på snäva svängar, olika tempon och galopp ombyten. I slutet red vi en liten bana och till två hinder fick man själv bestämma hur snävt man ville hoppa. Jag och Conquest fick dagens snävaste sväng av tre grupper! :D Duktiga häst. Fick ju kännt på det på förra tävlingen, att han faktist kan svänga snävt. Det trodde jag inte om honom när jag började rida honom i oktober.









Lyckades även få typ "bränn sår" av mina tretorn stövlar i tisdags! Har haft dem i typ 1,5 år och det har aldrig hänt innan? :o

På söndag är det tävling med! :D Lokal fortfarande 90-1m, Harplinge. Blir första ute i år. (: Spännande.

//Felicia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0