Terränghoppning

Igår tränade jag och Conquest terränghoppning!
Det började med att vi hade typ 5 min på oss att brodda i och det tog minsst 30 min och en spark senare så fick han gå med gräsbrodd fram bara. Sen så ösregnade det på vägen till terrängbanan och hästen var pigg som satan och dansade hela vägen dit.

 När vi kommer fram så blir det upphåll iallafall som tur var. Inte så roligt att hoppa på gräs när det regnar.
Vi började allihopa på en volt i olika gångarter och växlade på två och trepunkts sits. Det gick förbi en mamma med barnvagn och en liten pojke när vi red och så bestämde de sig för att de ville titta och parkerade sin barnvagn och la ut en filt jämter volten vi red på. Jippi! -.- Conquest slängde sig varje gång vi red förbi. Tack. ;o

Sen började vi hoppa fram, med draghjälp. Det gick väldigt bra, trots att han försökte tveka lite.
 Men han hoppade Kanon hela träningen igenom!! Det var bara en grind, på vanliga hinderstöd, som han fick för sig var läskigast. Knas häst. Så i slutet fick vi hoppa en hel bana som var ett stigsprång av stockar, ett snett stockräcke i nerförsbacke, sen vidare mot en snedstock i uppförsbacke, lååång galoppsträcka bort till upphopp + stock. Där skulle man vända och hoppa stock, sen nerhopp, vidare mot den läskiga grinden och sluta över ett däckhinder.

Så nöjd var jag och red runt med ett brett leende hela träningen igenom, även fast han var nervig och tom. stegrade sig två gånger.
 Jag älskar fälttävlan. :D <3

Jag och Quest längst till höger

Den läskiga grinden :P






Duktiga häst, så nöjd! :)

//Felicia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0