Markarbete

Idag tränade jag markarbete på en häst som heter Udonja, har ridit henne en gång innan och hade inga bra minnen ifrån det... Men idag var hon hur fin som helst och jätterolig! Dock fick jag en smärre chock när jag satt upp för hon var hälften så bred som mr Conquest är.
 Sen taggar hon upp till tusen hela tiden.
Vi tränade olika bom övningar, med svängar och tempo och gångartsbyten helatiden och hon var superfin! Mellan två bommar med 19m imellan kunde man variera allt från 8 korta galoppsprång till 4 långa! Och som det gick då!! ;D Näää... jag gillar inte fart... ;)



Udonja, det lilla rådjuret (:

Sen har jag ju inte skrivit om den andra fina lilla hästen jag har ridit! Har hjälpt till att ta hand om honom åt en kompis<3 Ludwig L "Ludde"!





Detta är en jättetrevlig häst! Så himla välriden, mjuk, lydig och snäll. :)

//Felicia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0