dagen

På morgonen hade vi ju då visa häst för hand. Han blev riktigt snygg! Har bilder som en kompis tog, de kommer nästa vecka. Knopparna blev fortfarande sådär.... Min lärare gillade en.... Tror jag är utsatt för en förbannelse! Men vem vet, nästa gång kanske jag lyckas med två?

När jag värmde upp honom gick allt jättebra och han var lydig. När jag skulle visa honom gick det dessvärre sämre, häst j****n skulle skritta två meter ifrån mig och som en ostbåge, men i traven gick det jättebra.
 Fick ju såklart minus på knopparna, men presentationen, utställningsskicket på hästen och traven fick jag bra på.
Behöver alltså öva på att få honom avslappnad i skritten och att göra KNOPPAR!! -.-

Till dressyren då.. Han har äntligen fått en dressyrsadel nu, tjoho! Först så började han precis så som han gjorde när han hade sadeltvång förra året och man fick hoppa av typ 3 ggr varje ridpass för att sadla om, nämligen skjuta fram/åt sidan och bocka. Men kors i taket så fick jag igenom honom tillslut.
Conquest är ju världsbäst på att fuska med ställningen. Han böjer fint på nacken och tuggar på bettet, men att få in vänster bog och bakben är ett världskrig i sig! Då tyckar han det är mycket lättare att göra galoppombyten/bocka/kicka/skjuta baken åt andra sidan/tappa fart osv, osv.... Men det är roligt att ha något att bita i. ;)

Efter skolan drog vi snabbt till varbergs ridsport och fick köpt nya Kl strumpor, bruna. :P


"hej, jag är söt och kommer undan med mycket tack vare det.."?


Soo looong//Felicia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0