fortsättning

Red Fönix med nu när jag kom hem. Skrittade fram länge och kände lite på honom i båda sidor så han var mjuk och följsam. Sen tränade jag mycket form och rakriktning i skogen, mest raktspår men upp och nerförsbackar. Travade han lite i form och galopperade i backe med. Riktigt fin kändes han!



Min fina lilla prins<3

Sen när jag släppte ut Fönix i hagen igen så tränsade jag Frenja och gick ett varv runt hagen.



En väldigt duktig Frenja döljer sig bakom all lera...

Sen tog jag med mig Rún ur hagen och red en sväng på henne med.
 Började likadant som med Fönix och skrittade fram länge och kände på henne i båda varv. Och hon kändes riktigt fin, hittade balans och tog stöd i båda tyglarna. Sen har jag tränat hennes form ända sedan hon kom förra året, men inte förrens idag har det känts rätt. Hon satte under sig i nedförsbackarna istället för att springa på som ett ånglok och kom upp med ryggen på rakt spår. Så nöjd!
 Sen skulle vi tölta lite och då fick hon en blackout och stack istället. Stängde av helt och vägrade sakta av eller stanna. Vilket resulterad i att jag fick göra en one rain stop och då blev hon stressad och arg istället. Kul kul... Men efter att hon lugnat ner sig igen så avslutade vi bra i skritt. Nöjd!


Söt mongo häst<3

Så rekord då sen skadan! Tre hästar ridna och nu checkar jag ut för dagen.
//Felicia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0