Fredag den 13e!

Usch, jag hatar skrock, och jag hatar ännu mer att jag tror på det! ;)
 Självklart var det ju dömt att något skulle hända idag eftersom det var just fredag den 13e, ellerhur?

Conquest har ju vilat fre-tis och gått lugnt ons, tors. Jag kände redan igår att han hade myror i brallan men tänkte rida ut idag ändå. Dock började det regna på vägen till stallet och vårat ridsällskap fick förhinder så vi hamnade i ridhuset. Dressyr blev tanken.

I början var han hur fin och mjuk som helst! Gjorde öppna och sluta på rakt spår och skänkelvikningar i både skritt och trav. Sen kom vi till galoppen som är en historia i sig.. Med risk för att en lärare läser det här; JAG SATT KVAR!
 I höger varv var han helt ok och gjorde fina galoppombyten. Men sen kom vi till vänster galopp och skulle ställa lite krav, helvete som han bockade!! Och sa man till han reste han på sig. Så här brukade han hålla på när jag började rida honom, men inte gjort på hur länge som helst nu.
 Efter många pauser för min rygg och några bestämt tänkta ord (och svordommar) i huvudet, så blev han tillsist riktigt fin ändå. Fjant!!
 Så både häst och ryttare var väldigt slut efter ridpasset, men avslutade bra, vilket kändes skönt.



Kändes lite såhär! ;)

Imorgon blir det lugnare puckar minsann!
//Felicia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0