Flyinge

Var ju nere i Flyinge igår och såg när testryttarna red 4 och 5åriga hingstar i hopp och dressyr.
 Första anblicken av anläggningen var inte alls som man hade trott, utan grått och tråkigt.. Blev jättebesviken! Men sen fick vi gå runt och se hela anläggningen och alla stallar mm. och då ändrades min uppfattning. Ska försöka åka ner igen till våren-sommaren under Flyinge dagarna när de inte är dött och lerigt ute.

Blev rätt kär i de gamla stallarna osv, sen när vi sett oss omkring. ;) Vill verkligen försöka komma in och plugga vidare där nere!



Ridbanan framför fd. chefsbostaden, den där de har sina uppvisningar mm.


Uppbindningsplats i stora hingststallet, inte direkt så fin i vanliga stall... Dock stod de inga hingstar där nu, utan bara stependiathästar.

En del av stora hingststallet

Hagar


Innegården

Flyinge värnar även om Storkarna, därför kan man se massa stora storkbon överallt, som häruppe.



Ett av deras 4a ridhus, detta var med i arkitekttävling och kostade runt 20 miljoner(!!!!) att bygga.

Tänk vad fint när de är grönt...

Stostallet, här står nu unghästutbildarnas hästar. Sen är ju Flyinges stallar och byggnader K-märkta och då får man ju inte bygga om. Därav gamla stallar, vilket jag tycker är charmigt!

Här håller hippologerna till, två stallängor och ett ridhus imellan.

Här påbörjas inridningen av den unga hästen. Inte många i världen som har en volt med väggar och tak. Mycket smart tycker jag.

Inne i glasridhuset

Utsikt över stora hingststallet inifrån ridhuset, inte helt fel!

Douglas Lindelöw på en hingst han visade.

Bilderna inne i stora ridhuset blev jättedåliga, så väljer att inte publicera dem. Men måste ge dem credit för vet ni vad de hade mer än lampor i taket här inne? Värmelampor riktade mot läktarna! Jätteskönt.
 Mötte även Jan Brink uppe i lunchresturangen. ;)
Nä, men de var en jättebra dag överlag.



Lita på mig när jag säger: Det här är inte det sista Flyinge har sett av mig! ;)

//Felicia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0