vecka 12 (lååååångt inlägg..)

Får väl börja berätta om en riktigt hemsk dag, onsdags.

Det började med att jag hittade Conquest jättehängig i boxen vid lunchstalltjänsten. Han hade dåligt med tarmljud och jag tog ut han på promenad. Efter en stund lyssnade vi igen utan förändring och veterinär ringdes ut. Han blev behandlad som en kolikhäst, lyssnade på tarmarna, gick in rektalt, sondades med olja och fick smärt/kramplösande. Sen var det promenad igen.

Ca 1 timme senare hände de som inte får hända, min kompis fick sin häst över sig på hoppträningen och jag fick ringa ambulans. Tänker inte gå in mer på detta, men det gick inte så bra för henne. <3 Dock mår hon efter omständigheterna bättre nu, men är kvar på sjukhus....

Conquest såg piggare ut på eftermiddagen och vi åkte hem.
 Vid 9-tiden ringde mamma och sa att hon var i stallet och kollade på den hängiga hästen. Jag fick panik, för när jag lämnat honom mådde han ju bättre, vilket mamma inte visste.
 Så mamma hämtade mig och jag gick ut och gick med han igen. En lärare kom ut och kollade på honom, men tyckte inte det var någon större fara. Tills han tog tempen..... Conquests normal temp ligger mellan 37,3-37,5 och han hade 38,9 grader! Veterinär ringdes igen men sa att vi skulle avvakta för hon trodde det var något virus.

Så dagarna efter detta har varit väldigt jobbiga, det har tagit på krafterna mentalt. Även fast båda två mår lite bättre nu, som tur är!<3



Hängig kille :(<3



Promenad efter behandlingen



Två dagar efter (fredag) stod vi ute och njöt/ lapade C-D vitamin i solen och kollade på dressyrlektionen i paddocken. Hästar kanske också lär sig något av att kolla på? Vi hade lite mer grimage tävlingar med! :D




Söt...

Sen har jag ju fortsatt rida Riola med. Och det går bättre varje dag! Ju mer jag hittar knapparna desto mer släpper hon igenom och blir mycket roligare. Inte alls samma tråkiga häst som innan.



Sen skulle jag varit med på min första dressylektion sen november, men lagom tills vi var uppvärmda så hade jag jätteont i ryggen och orkade inte mer. Surt för hon kändes verkligen jättefin! Men Malin var gullig och red istället. Och det såg jättebra ut! Roligt. :)




Nu har jag haft en hästfri helg, så får vi se vad som händer imorgon istället. :)
//Felicia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0