Dressyrträning

Idag var det sitsträning som stod på schemat, vilket innebar mycket ridning utan stigbyglar. Fasade lite inför detta men måste säga att detta var en av de bästa träningarna på jättelänge. Min tränare sa det med att det var som dag och natt på min ridning. Att jag fann det lugnet som Conquest behöver för att komma i form och andas. Han gräns mellan perfektion och superstressad är hårfin. Men gud vad bra han gick idag!! Jobbade med mig hela passet istället för emot mig. Lilla prinsen!
 Vi red mycket på båge med tre volter (på bågen) på varje långsida i trav, utan stigbyglar. Och sen på stora volter i galopp med förvänd galopp på bågen.
 
Är verkligen jättenöjd med våran nya tränare, för hon fokuserar på problemet istället för att sits och form ska vara perfekt, utan det kommer när man löst själva ridningen. Och det är super så jag slipper stressa upp mig över hans form.
 Jättekul att höra också, att hon tycker min lägsta nivå är hög. :)
 
Bild från framridningen idag. Linda filmade hela träningen med, men orkar inte klippa ihop någon film nu.
//Felicia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0