Hoppning mm.

Igår stod jag och Moa i våran monter i Sparbankshallen på Gymnasiemässan. Det var jätteroligt och vi pratade med många intresserade elever. :)
 
"Välj Sveriges Ridgymnasium"
 
Idag var det hoppträning igen, dock för Sofia Westborg. Har aldrig hoppat Conquest för henne. Så först fick vi presentera oss, stam och kapacitet. Sen tränade vi på kvalitetsbanan för 4åringar.
 Vi skulle komma på en linje med oxer - räcke, med fem galoppsprång imellan. Vet ju att han brukar titta så jag red på frammåt, vilket resulterar i att det blir för kort och jag tar beslutet att gå av på 4.. Vilket han litar på och resulterar i att vi hamnar mitt i hindret.... Har aldrig hänt innan och jag fick värsta samvetet. särskilt eftersom han inte har bästa självförtroendet och det har tagit år för oss att komma dit vi är och för honom att lita på mina beslut.. :(
 Sofia sa att det var lätt hänt och vi fick komma igen, vilket han då gjorde bättre.
 det vi ska träna på är att jag ska lita mer på honom, eftersom vi båda är lite försiktiga av oss vilket resulterar i att vi backar av varandra. Sen ska jag våga komma i kortare galopp med mer tryck istället för att hoppa på fart.
Hon tyckte också att det var en fin häst och att vi var samspelta, att han hade en fin språngkurva och att jag red honom bra. Vill gärna träna för henne igen.
 
Lite random bilder på prinsen:
 
 
 
//Felicia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0